Com es genera l’estrès

Els factors externs de generació d’estrès no han de ser necessàriament freqüents o intensos, però poden actuar de manera acumulativa empenyent-nos al límit. Com percebem, interpretem i pensem en el que ens passa, afecta la nostra perspectiva i experiència d’estrès. Així és com la nostra interpretació de la situació generarà o potenciarà una reacció negativa de l’estrès i no l’esdeveniment o situació concreta a què ens enfrontem.

Dades per a la reflexió:

  • El 90% de les consultes mèdiques estan relacionades amb l’estrès.
  • El 42% dels ciutadans entre 18 i 65 anys han experimentat un estrès continuat o freqüent durant l’últim any.

” El pes de l’ansietat és més gran que
el del mal que la provoca “

” El pes de l’ansietat és més gran que el del mal que la provoca “

Simptomatologia fisiològica i emocional

Indicadors físics

Augment de la tensió muscular, dolors musculars, augment de la taxa i l’amplitud de la respiració, activació cardiovascular, disminució de la temperatura perifèrica, activació de la conductància de la pell, mals de cap (cefalees, migranyes…).

Simptomatologia psicològica

Augment de la preocupació, pensaments negatius, augment del diàleg intern, bloqueig emocional, pèrdua de control, irritabilitat.

Com es controla?

Entrenament amb Biofeedback i Neurofeedback

Tecnologia d’última generació per a una formació personalitzada orientada a identificar les respostes fisiològiques de l’organisme:

  • Entrenament integral i interactiu.
  • Resultats visibles i objectius. Visualitzant i reconeixent els indicadors fisiològics podem actuar sobre ells modificant-los.
  • Sessions de 45 minuts d’entrenament.
  • Durada limitada: entre 15 i 20 sessions.
  • No hi ha efectes secundaris.

Formació amb tècniques Cognitiu-conductuals i Coaching

  • Tècniques de relaxació.
  • Tècniques de visualització.
  • Entrenament en reestructuració cognitiva (control del pensament).
  • Millora de l’autoconeixement.
  • Millora el focus d’atenció.
  • Tècniques per a la gestió emocional.
  • Millora de la gestió del temps.
  • Motivació.

Antonia Pichot

608 794 858 / apitxot@cresenzia.com

Josep M. Carreira

678 517 963 / josepm@cresenzia.com

Carles Insa

661 849 600 / carles@cresenzia.com

Contacta amb nosaltres

_


  Si t'ha agradat comparteix-ho / Si te ha gustado compártelo